Monday 19 September 2011

rumah vs kereta

assalamualaikum ^^

good afternoon all bitch and butch! :p just kidding. saya sangat bosan dirumah, dengan sehari suntuk hanya makan dan mengadap laptop dan tidur. begitulah sehari demi sehari saya kehidupan saya di alam rumah. cuti tiga bulan di habiskan dengan begitu sahaja. parents saya tidak mengizinkan saya untuk bekerja. maka, seumur hidup saya tidak pernah merasai alam pekerjaan. tetapi saya sangatlah tidak kisah langsung. cuz ini adalah peluang saya untuk bermalas-2. terima kasih ayah dan mak sayang XD

okey, korang nampak title tu? which is rumah vs kereta. saya nak bagitahu korang semua yang saya sudah beli seketul sebuah kereta. wohoo! *tipu
act ni plan saya bila sudah bergaji nanti. most people bila sudah bekerja dan dapat gaji even ada duit lebih sikit mereka akan beli kereta. kan-2? setuju tak? alaa, macam korang, korang dan korang jugak letteww.

tapi bagi saya, bila dah bergaji saya akan beli rumah! kenapa rumah? harga rumah/tanah tidak akan jatuh even  1 sen. semakin hari semakin meningkat. kereta? dalam beberapa bulan harga boleh jatuh. betul tak? macam mana nak pergi kerja? sayang boleh hantar! haha tak pun minta ayah beli kan :p

saya nak beli rumah teres dua tingkat. lokasi? di kawasan yang akan membangun dan ada masa depan.*macam pilih calon suami. yang pasti bukan di tengah-2 kolompo. tak batak pun nak duk kolompo. errk!
then hari tu borak-2 dalam kereta dengan sayang,
"kalau awak ada duit lebih nanti beli rumah taw. jangan beli kereta"
"tak nak. nak beli kerata. awak ingat rumah tu seposen dua"
"okey, awak beli kerata, kita beli rumah"
"yelah nanti senang bila gaduh awak boleh halau saya"
i was like "haha! at least awak ada kereta boleh pergi mana-2 if kena halau pun :p"

so funny my sayang. grrr! next bila dah ada rumah, if ada duit lebih sikit lagi nak beli suzuki swift. beli yang murah-2 dulu nanti anak ramai beli lain pulak ye tak? cop dulu kaler putih! wohooo, tak sabar.

y'll be mine sayang ^^
xoxo, momoy

No comments:

Post a Comment