Friday 1 July 2011

berubah !

assalamualaikum ^^

okey, straight to the point. apa yang aku maksud kan dengan berubah? hmm, act aku selalu duduk sorang-2 , termenung dan fikir kan macam-2 hal sehari ke sehari berdasarkan apa yang aku lalui harian.
macam-2 aku nak buat. macam-2 aku nak berubah dalam masa terdekat ni. aku nak EGO. bukan maksud aku nak berlagak menyombong ke apa. tapi aku nak lebih berhati-2 dalam berkawan. aku ni jenis susah nak bergaul dengan orang dan agak memilih untuk rapat dengan someone. kira nya sekarang aku lebih prefer untuk bergerak sorang-2. maksud aku lebih baik bersendirian dari bercampur dengan orang. hati pun tak sakit.

kenapa aku cakap macam tu? only one, PENGALAMAN hidup mengajar. aku ni jenis cepat terasa. bila aku terasa aku akan berdendam dan akan cuba untuk menjauhkan diri dengan orang tu sejauh mungkin. dan aku rasa buat hal sendiri ada banyak bagus nya. tak perlu layan kerenah orang, tak perlu nak jaga hati orang, tak perlu macam-2 lah.

jujur aku kata aku lebih suka berkawan dengan lelaki daripada perempuan. banyak perbezaan yang ketara. perempuan ni sifat HASAD DENGKI tu tinggi setinggi klcc. pantang oarang lebih sikit, mulalah dengan macam-2. perempuan ni suka bergosip, suka mengumpat, kutuk belakang. bukan nak mendiskriminasikan lelaki dan perempuan, tapi tu hakikat yang aku nampak. aku lebih senang untuk berkongsi dengan lelaki.

aku tak ramai kawan, jadi nya kawan baik aku hanya ada dua orang. tapi hanya sorang yang aku selesa untuk bercerita suka duka pahit manis aku. AIDA ;) kenal dia hampir setahun, via fb. even tak penah langsung berjumpa, tapi aku seronok dapat kenal dia. dulu setiap hari texting. but now adays dah jarang. dia busy study, malas ganggu.

btw aku tak perlu kawan berlambak-2 melimpah ruah, tak kisah orang benci aku, tapi bagi aku cukup lah aku ada kawan yang berkualiti. yang boleh aku kongsi macam-2. mulut aku ni tak ada insurans, certain orang je faham and boleh terima aku. aku tak suka pendam dalam hati, kalau aku tak suka aku akan cakap tak suka.

tu je aku nak cite. dah lama tak update kan. ouh yea, nanti aku rajin aku akan update perubahan aku yang seterusnya. hehe have a nice day guys. take care ;)

bye ! jumpa lagy X)

No comments:

Post a Comment